Komercnoteikumi
I. VISPĀRĪGI NOTEIKUMI
1.1. Šie komercnoteikumi (turpmāk tekstā – "KN") nosaka nosacījumus, ar kādiem sabiedrība "Helvetia Direct Marketing s.r.o." (zīmola Helvetia Apotheke īpašnieks), Hostivarska 133/64, 102 00 Prāga 10, Čehija, Id. Nr. 284 00 658, PVN. Nr.: CZ 284 00 658. (turpmāk tekstā – "pārdevējs"), pārdod preces patērētājiem fiziskām personām (turpmāk tekstā – "pircējs"), jo īpaši, bet ne tikai, izmantojot drukātus reklāmas materiālus, tīmekļa vietni, piedāvājumus ar interneta www.helvetia.lv un aktīva telemārketinga starpniecību. Preces šo KN izpratnē ir preces, ko ražo pārdevējs, jo īpaši ar "Helvetia Apotheke" zīmolu.
1.2. Pārdevējs var atsevišķos gadījumos (piegādes paātrināšana, pilnīgs sortiments noliktavā) izmantot pasūtījuma īstenošanai arī kādu no loģistikas partneriem. Tomēr visos gadījumos tas ir pilnībā atbildīgs (par pasūtījuma īstenošanu, produktu kvalitāti, iespējamo sūdzību u. tml.) attiecībā pret klientu.
1.3. Patērētājs ir pircējs – fiziska persona, kas pirkšanas līguma noslēgšanas un izpildes laikā nesadarbojas ar pārdevēju savas komercdarbības vai citas saimnieciskās darbības vai atsevišķi veiktas profesionālās darbības ietvaros.
1.4. Šo KN priekšmets ir pušu, tas ir, pārdevēja un pircēja tādu tiesību un pienākumu regulēšana, kas izriet no pirkuma līguma, kas ir noslēgts vienā no veidiem, kurš ir paredzēts KN 2.2. pantā (turpmāk tekstā – "pirkuma līgums").
1.5. Tiesiskās attiecības starp pārdevēju un pircēju (patērētāju), kas nav nepārprotami noteiktas šajos KN vai līgumā, kas noslēgts starp pārdevēju un pircēju, regulē piemērojamie Latvijas Republikas tiesību akti.
1.6. KN ir neatņemama pirkuma līguma daļa. Ja atšķirības starp KN un pirkuma līgumu, primārais ir pirkuma līguma teksts. Pirkuma līgums tiek noslēgts un sagatavots latviešu valodā. Tāpat arī latviešu valodā tiek izstrādāti KN. Vispārējie noteikumi ietver Personas datu apstrādes politikas dokumentu, ar kuru varat iepazīties šeit>>
1.7. Pircēji, kuri pasūta preces tīmekļa vietnē www.helvetia.lv, nosūtot pasūtījumu, pauž piekrišanu šiem komercnoteikumiem. Pircējiem, kuri pasūta citā veidā, komercnoteikumi vienmēr ir pieejami saīsinātā veidā, savukārt to pilnais teksts ir pieejams www.helvetia.lv. Nosūtot pasūtījumu, viņi pauž piekrišanu šiem komercnoteikumiem. Komercnoteikumi ir visu starp pārdevēju un pircēju noslēgto pirkumu līgumu (pasūtījumu) neatņemama daļa.
1.8. Pārdevēja pārvaldītajā interneta veikalā vietnē www.helvetia.lv ir pārdevēja piedāvātās preces pārdošanai, ieskaitot šādu informāciju:
a) produkta nosaukums;
b) produktu fotogrāfijas; var izmantot arī fotogrāfijas, kas var atšķirties, piemēram, pēc krāsas no produkta iepakojuma; lai novērtētu produkta atbilstību noteiktam piedāvājumam, vienmēr izšķiroša ir piedāvājuma teksta aprakstīšana;
c) piedāvājuma teksta apraksts;
d) produkta specifikācija atbilstoši tā raksturam;
e) produkta cena - vienmēr tiek norādīta kā galīgā cena, ieskaitot PVN, un preču atgriešanas izmaksas, ja šīs preces pēc savas būtības nevar atgriezt pa parasto pasta ceļu. Preču cenā nav iekļautas preču transportēšanas izmaksas pie klienta, ja vien piedāvājumā nav norādīts citādi, savukārt preču pārdošanas piedāvājums un šo preču cenas paliek spēkā, kamēr tās tiek parādītas tīmekļa saskarnē.
1.9. Pircējs apzinās, ka nolūkā noformēt viņa attiecības ar pārdevēju, par spēkā esošiem KN uzskata tos, kas ir spēkā pasūtījuma nodošanas brīdī. Pārdevējam ir tiesības mainīt vai papildināt KN tekstu, taču jebkuras izmaiņas neietekmē tiesības un saistības, kas radās KN iepriekšējās redakcijās spēkā esamības laikā.
II. PIRKUMA LĪGUMA NOSLĒGŠANA
2.1. Nosūtot pircēja aizpildīto pasūtījumu pārdevējam, rodas līgumiskas attiecības starp pārdevēju un pircēju un tiek noslēgts pirkuma līgums. Tomēr pārdevējs saglabā īpašumtiesības uz precēm, resp., pircējs kļūst par preču īpašnieku tikai preču samaksas brīdī.
2.2. Pircējs var pasūtīt preces šādos veidos:
a) aizpildot pasūtījuma kuponu un nosūtot to pa pastu uz adresi, kas ir norādīta pārdevēja reklāmas materiālā, vai ieskenētu kā e-pasta pielikumu uz norādīto e-pasta adresi;
b) aizpildot pasūtījumu SMS un nosūtot īsziņu uz norādīto numuru;
c) aizpildot un nosūtot pasūtījuma veidlapu uz www.helvetia.lv;
d) izmantojot aktīvo telemārketingu, tas ir, pasūtot pa tālruni;
e) pamatojoties uz pasūtījumu pa tālruni;
f) citā veidā, kas ir pieņemams gan pārdevējam, gan pircējam.
2.3. Pasūtījuma veidlapā, kuponā, īsziņā ir ietverta šāda informācija, kas tiek paziņota arī pa tālruni:
a) dati par pārdevēja identitāti,
b) preču specifikācija,
c) preču pirkuma cenas cena un samaksas veids,
d) datus par nepieciešamo pasūtīto preču piegādes veidu,
e) informāciju par izmaksām, kas saistītas ar preču piegādi,
f) informācija par nosacījumiem, termiņu un kārtību, kādā tiek izmantotas tiesības atkāpties no līguma, un
g) informācija par pienākuma ilgumu un attiecīgā gadījumā saistību izbeigšanas nosacījumiem
(turpmāk kopā saukts par "pasūtījumu").
Atbilstoši individuālajām preču pasūtīšanas metodēm pasūtījums tiek uzskatīts par piegādātu pasūtījuma kupona vai aizpildītas pasūtījuma SMS piegādes vai pasūtījuma veidlapas piegādes brīdī www.helvetia.lv vai veicot tālruņa zvanu.
Pamatojoties uz iespējamām preču pasūtīšanas metodēm, pasūtījums tiek uzskatīts par piegādātu pasūtījuma kupona piegādes brīdī vai ar pasūtījuma SMS piegādi vai piegādājot pasūtījuma veidlapu www.helvetia.lv vai veicot tālruņa zvanu.
2.4. Ja pirkuma cena tiek noteikta aktīvā telemārketinga veidā, pārdevējs paziņo pircējam pamatinformāciju par sevi un sarunas mērķi. Vienlaikus pircējs šajā gadījumā atzīst, ka telefonsaruna šim nolūkam var tikt ierakstīta (par ko viņš tiek informēts telefonsarunas sākumā) un to var izmantot arī kā pierādījumu jebkurā tiesas procesā.
2.5. Ja pasūtījums tiek īstenots, nosūtot pasūtījuma veidlapu uz www.helvetia.lv, pircējam pirms tās nosūtīšanas ir iespēja pārbaudīt un mainīt datus, ko tas ieraksta pasūtījuma veidlapā, tostarp, ņemot vērā iespēju, ka pircējs var noskaidrot un izlabot kļūdas, kas radās, ievadot informāciju veidlapā. Informāciju, kas minēta veidlapā, pārdevējs uzskata par pareizu. Nekavējoties pēc pasūtījuma saņemšanas pārdevējam pa e-pastu ir jāapstiprina pircējam šī saņemšana, sūtot uz e-pasta adresi, kas norādīta pircēja pasūtījumā (turpmāk tekstā – "pircēja e-pasta adrese").
2.6. Atkarībā no pasūtījuma īpatnībām (preču daudzuma, pirkuma cenas, iespējamajām piegādes izmaksām) pārdevējam vienmēr ir tiesības lūgt pircējam pasūtījuma papildu apstiprinājumu (piemēram, rakstveidā vai telefoniski).
2.7. Pircējam ir tiesības elektroniski vai telefoniski atsaukt pasūtījumu līdz preču nosūtīšanai. Anulēšana tiek apstiprināta, nosūtot informatīvu e-pastu vai pa tālruni.
2.8. Visi preču pārdošanas piedāvājumi, kas sniegti pircējam jebkādā veidā, nav saistoši un pārdevējam nav pienākuma noslēgt pirkuma līgumu par šīm precēm.
2.9. Pārdevēja uzņēmējdarbības tīmekļa saskarnē ir sniegta informācija par izmaksām, kas ir saistītas ar preču iepakojumu un piegādi. Informācija par izmaksām, kas saistītas ar preču iesaiņošanu un piegādi, kas norādītas veikala tīmekļa saskarnē, ir derīga tikai gadījumos, kad preces tiek piegādātas Latvijas Republikas teritorijā.
2.10. Pircējs piekrīt izmantot attālinātās saziņas līdzekļus, noslēdzot pirkuma līgumu. Izdevumi, kas rodas pircējam saistībā ar attālinātās saziņas līdzekļu izmantošanu, noslēdzot pirkuma līgumu (interneta pieslēguma, telefonsarunu izmaksas), jāsedz pašam pircējam.
2.11. Pārdevējs saglabā pirkuma līgumu elektroniskā formā. Pircējam ir tiesības pieprasīt pārdevējam pirkuma līguma kopiju (vai pa tālruni veikta pasūtījuma ierakstu), un pārdevējam tā ir jāiesniedz 30 dienu laikā pēc šādas prasības saņemšanas.
2.12. Pārdevējs patur tiesības piegādāt preces pircējam jebkurā krāsā, kam pircējs piekrīt.
2.13. Attiecībā uz Vispārējo noteikumu 2.8. punktu pārdevējam ir tiesības anulēt pasūtījumu, ja preces nav noliktavā vai pārdevējs citu iemeslu dēļ nespēs izpildīt saistības, kas izriet no pirkuma līguma. Pārdevēja pienākums ir bez liekas kavēšanās informēt pircēju par šādu faktu un atdot jau samaksāto pirkuma cenu.
2.14. Pircēja sūdzības Pārdevējs izskata, izmantojot elektronisko adresi info.lv@helvetia-dm.com. Pārdevējs nosūtīs informāciju par pircēja sūdzības izlemšanu uz pircēja e-pasta adresi.
III. PIRKUMA CENA UN SAMAKSAS NOSACĪJUMI
3.1. Katra preču veida pirkuma cena vienmēr ir galīga un tiek piešķirta katram preču veidam pārdevēja piedāvājumā. Pirkuma cena ir derīga līdz krājumu izpārdošanai, ja viena kāda veida precēm nav cenas derīguma ierobežojuma cita iemesla dēļ.
3.2. Aizpildot un nosūtot pasūtījumu (vai pasūtot pa tālruni), pircējs nepārprotami piekrīt piedāvātajai cenai. Telefoniska pasūtījumu gadījumā pircējs pauž piekrišanu cenai sarunas laikā.
3.3. Kopā ar pirkuma cenu pircējam ir pienākums samaksāt pārdevējam izmaksas, kas saistītas ar preču iepakojumu un piegādi iepriekš noteiktā apmērā. Ja vien nav nepārprotami norādīts citādi, ar pirkuma cenu saprot arī izmaksas, kas ir saistītas ar preču piegādi.
3.4. Preču cenu un jebkādas izmaksas, kas saistītas ar preču piegādi saskaņā ar pirkuma līgumu, pircējs var samaksāt pārdevējam šādos veidos:
a) katram sūtījumam pievienota preču pirkuma cenas kvīts, kuru pircējs samaksā līdz noteiktajam termiņam;
b) skaidrā naudā pēc piegādes;
c) bezskaidras naudas ar maksājumu karti tiešsaistē.
3.5. Ja pircējs preču samaksai neizmanto sūtījumam pievienoto iepriekš aizpildītu pasta pārveduma veidlapu un izvēlas citu maksājuma veidu (piemēram, bezskaidras naudas norēķinu iespēju ar tiešsaistes maksājumu karti vai bankas pārskaitījumu), pircējs ir atbildīgs par pareizu maksājuma rekvizītu izmantošanu, tas ir, jānorāda pareiza summa, maksājuma identifikācija un bankas informācija, kā arī pareizs bankas kartes numurs, derīguma un CVC kods un/vai jāveic sekojošas maksājumu pārbaudes tiešsaistes karšu maksājumiem. Pārdevējs neuzņemas atbildību par jebkādu zaudējumu, kas rodas pircējam, ja tas maksājumā norāda nepareizus rekvizītus vai maksājuma informāciju. Maksājot ar naudas pārvedumu, pirkuma cena ir jāveic naudas pārvedumā norādītajā datumā. Skaidras naudas piegādes gadījumā cena ir jāmaksā piegādes brīdī Bezskaidras naudas norēķinu gadījumā ar karti tiešsaistē, cena ir jāmaksā nekavējoties Bezskaidras naudas norēķinu gadījumā pārdevējam ir pienākums bez liekas kavēšanās nosūtīt pircējam apstiprinājumu par cenas samaksu, ja pirkuma cenas apmaksa ir notikusi ārpus pārdevēja norēķinu sistēmas vietnē www.helvetia.lv
3.6. Ja pircējs nav savlaikus veicis maksājumu, pārdevējs viņu par to informē, nosūtot vienu atgādinājumu par brīvu, lai sniegtu pircējam iespēju atrisināt šo situāciju (apmaksājot sūtījumu, nosūtot sūtījumu atpakaļ vai iesniedzot sūdzību par pasta sūtījuma nesaņemšanu). Ja pircējs arī pēc pirmā brīdinājuma neatrisina situāciju, pārdevējam ir tiesības ieturēt maksu par turpmākiem atgādinājumiem, ņemot vērā atgādinājumu sagatavošanas, drukāšanas un sūtīšanas izmaksas, kā arī nepieciešamības gadījumā ieturēt kavējuma procentus no parāda summas (maksa par otro atgādinājumu – 2 €, trešo – 4 €, ceturto – 6 €, piekto – 8 €). Ja prasības atrisināšanai nepietiek arī ar pieciem atgādinājumiem, pārdevējam ir tiesības nodot debitorparādu uzņēmumam, kas profesionāli nodarbojas ar debitorparādu atgūšanu.
3.7. Pārdevējs patur tiesības uz drukas kļūdām reklāmas materiālā un internetā.
3.8. Ja to nosaka vispārēji saistošie tiesību akti vai pēc pircēja pieprasījuma, Pārdevējs izsniedz pircējam nodokļu dokumentu - rēķinu - par maksājumiem, kas veikti, pamatojoties uz pirkuma līgumu. Nodokļu dokuments tiks piegādāts kopā ar precēm vai elektroniski uz pircēja e-pastu. Pārdevējs ir pievienotās vērtības nodokļa maksātājs.
3.9. Nekādas atlaides preču cenai, ko pārdevējs nodrošina pircējam, nevar apvienot savā starpā.
3.10. Preces paliek pārdevēja īpašumā līdz to pilnīgai apmaksai un saņemšanai, bet preču sabojāšanas risks pāriet uz pircēju preču saņemšanas brīdī.
IV. PREČU PIEGĀDE
4.1. Pārdevējs piegādā preces pircējam tā norādītajā adresē, izmantojot "Latvijas Pasta" vai kurjera pakalpojumus. Ja pasūtījums ir veikts pēc kataloga, preces pircējam parasti piegādā vienas vai divu nedēļu laikā pēc pasūtījuma saņemšanas. Regulārā pasūtījuma gadījumā pirmais sūtījums pircējam tiek nosūtīts 1–3 nedēļu laikā pēc pasūtījuma saņemšanas; turpmākos sūtījumus pārdevējs nosūta pircējam reizi trijās nedēļās regulārā pasūtījuma ietvaros, līdz pircējs izbeigs noslēgto līgumu.
4.2. Pircējs apņemas sniegt nepieciešamo palīdzību preču pārvadāšanas un piegādes laikā, jo īpaši norādot pilnu un pareizu adresi un piedaloties preču saņemšanā. Iespējamos izdevumus, kas pārdevējam radīsies, ja šie pircēja pienākumi tiks pārkāpti (atkārtota piegāde), sedz pircējs.
4.3. Ja preces tiek piegādātas pircējam ar pārvadātāja starpniecību, pircējam ir pienākums pārbaudīt, ka preču iesaiņojums ir neskarts, un informēt pārvadātāju par visiem defektiem. Pircējam ir tiesības nepieņemt no pārvadātāja preces bojātā iesaiņojumā, kas liecina par iespējamo neatļautu piekļuvi. Pircējs apliecina sūtījuma neskartību, parakstot pavadzīmi un apliecinot, ka turpmākas pretenzijas par iepakojumu netiks ņemtas vērā.
V. LĪGUMA IZBEIGŠANA
5.1. Pircējam ir tiesības izbeigt līguma četrpadsmit (14) dienu laikā pēc preču saņemšanas, respektīvi, pēc pēdējā preču sūtījuma saņemšanas, ja, pamatojoties uz pirkuma līgumu, tiek piegādātas vairāku veidu preces vai arī ja preces sastāv no vairākām daļām. Ja pirkuma līguma priekšmets ir regulārā preču piegāde, četrpadsmit (14) dienu termiņš sākas dienā, kad saņemta pirmais preču sūtījums.
5.2. Līguma izbeigšanas standarta veidlapu var lejupielādēt mūsu tīmekļa vietnē (www.helvetia.lv/wa), taču tās izmantošana nav obligāta. Rakstveida paziņojumam par līguma izbeigšanu jāietver pircēja vārds un uzvārds, dzīvesvietas adrese, tālruņa numurs, ja nepieciešams, arī e-pasta adrese, preču specifikācija un to pasūtīšanas un saņemšanas datums. Paziņojums jānosūta pārdevēja klientu apkalpošanas nodaļai pa e-pastu: info.lv@helvetia-dm.com, vai pa pastu “Helvetia Apotheke”, A/K 31, Rīga, LV-1044. Šo adresi izmanto arī, lai nosūtītu preces atpakaļ. Pēc līguma izbeigšanas paziņojuma saņemšanas pārdevējs nevilcinoties apstiprina šo saņemšanu un sazinās ar pircēju, lai vienotos par turpmāko rīcību. Lai paātrinātu un vienkāršotu šo procesu, iesakām izbeigt līgumu, zvanot mūsu klientu apkalpošanas nodaļai pa tālruni: 660 130 10 (pirmdien–piektdien 9.00–17.00).
5.3. Pircējs apzinās, ka cita starpā nedrīkst izbeigt pirkuma līgumu par tādu preču piegādi, kas tika pielāgotas atbilstoši pircēja vēlmēm vai viņa individuālajām prasībām; pirkuma līgumu par tādu preču piegādi, kas ātri bojājas, kā arī par tādām precēm, kas pēc piegādes tika neatgriezeniski sajauktas ar citām precēm; pirkuma līgumu par tādu preču piegādi slēgtā iepakojumā, ko patērētājs ir izņēmis no iepakojuma un ko higiēnas apsvērumu dēļ nav iespējams atdot atpakaļ.
5.4. Līguma izbeigšanas gadījumā sākotnējais pirkuma līgums tiek anulēts tā, ka pircējam ir pienākums nosūtīt vai nodot preces pārdevējam ne vēlāk kā četrpadsmit (14) dienu laikā pēc līguma izbeigšanas. Termiņu uzskata par ievērotu, ja pircējs nosūta preces atpakaļ pirms četrpadsmit (14) dienu termiņa beigām. Ja pircējs izbeidz līgumu, pircējs sedz izmaksas saistībā ar preču atdošanu pārdevējam, tostarp pat gadījumā, ja preces to īpašību dēļ nevar nosūtīt atpakaļ pa pastu. Preces jāatdod pārdevējam nebojātas un nelietotas un, ja iespējams, oriģinālajā iepakojumā.
5.5. Četrpadsmit (14) dienu laikā pēc preču atdošanas pārdevējam ir tiesības veikt atdoto preču pārbaudi, jo īpaši, lai noteiktu, vai atdotās preces nav bojātas, nolietotas vai daļēji nolietotas. Ja pircēja atdotās preces būs bojātas, nolietotas vai daļēji nolietotas, šādi samazinot preču vērtību, pārdevējam būs tiesības pieprasīt no pircēja zaudējumu, kas tam radušies, kompensāciju, ja preces vērtības samazināšanās notika tādēļ, ka preču lietošana neatbilda norādījumiem vai preču īpašībām. Prasību par zaudējumu atlīdzināšanu pārdevējam ir tiesības vienpusēji ieskaitīt attiecībā pret pircēja tiesībām uz samaksātās pirkuma cenas atmaksāšanu.
5.6. Ja pircējs izbeidz līgumu, pārdevējam ir pienākums bez nepamatotas kavēšanās un ne vēlāk kā četrpadsmit (14) dienu laikā pēc līguma izbeigšanas atmaksāt visus naudas līdzekļus, tostarp piegādes izmaksas, ko tas saņēma no pircēja, pamatojoties uz pirkuma līgumu. Pārdevējs atdod naudas līdzekļus pircējam, veicot pārskaitījumu uz bankas kontu. Ja preču pircējs ir samaksājis par precēm, izmantojot citu maksājuma veidu, nevis pārskaitījumu kontā un nepiekrīt naudas atdošanai ar pārskaitījumu kontā, pircējam paziņojumā par līguma izbeigšanu jānorāda, ka tas vēlas saņemt naudas līdzekļus tāpat, kā savulaik samaksāja par precēm. Ja pircējs ir izvēlējies citu, nevis lētāko pārdevēja piedāvāto preču piegādes veidu, pārdevējs atdod pircējam preču piegādes izmaksas tādā apmērā, kas atbilst vislētākajam piegādāto preču piegādes veidam.
5.7. Paziņojumā par līguma izbeigšanu pircējam jānorāda tā bankas konta numurs, kurā jāatmaksā pirkuma cena. Ja pircējs nepiekrīt naudas līdzekļu pārskaitījumam bankas kontā, tas jānorāda paziņojumā par līguma izbeigšanu, norādot arī adresi, uz kuru pirkuma cena tiks atmaksāta ar naudas pārveduma starpniecību. Pirkšanas cena, kas tiek atmaksāta ar naudas pārvedumu, tiek aplikta ar nodevu saskaņā ar "Latvijas Pasta" cenrādi, resp., pārdevējs atmaksā pircējam summu, kas ir samazināta par atbilstīgo nodevu.
5.8. Ja pircējs izbeidz līgumu, pārdevējam nav pienākuma atmaksāt saņemtos naudas līdzekļus pircējam, pirms preču pircējs nepierāda pārdevējam, ka preces ir nosūtītas atpakaļ.
5.9. Pircējs ir atbildīgs tikai par tādu preču vērtības samazinājumu, kas radās saistībā ar preču izmantošanu pretēji tam, kā tās jāizmanto, ņemot vērā šo preču īpašības. Tādēļ, ja atdotās preces būs bojātas pretrunā ar iepriekšējo teikumu, nolietotas vai daļēji nolietotas, pārdevējs var iesniegt pircējam prasību par viņam radušos zaudējumu atlīdzību. Prasību par zaudējumu atlīdzināšanu pārdevējam ir tiesības vienpusēji ieskaitīt attiecībā pret pircēja tiesībām uz samaksātās pirkuma cenas atmaksāšanu.
5.10. Ja pircējs anulē regulāro preču piegādi, par to vislabāk ir informēt pārdevēju pa tālruni 660 130 10 (pirmdiena–piektdiena 9.00–17.00), lai vienotos par aktuālo sūtījumu informāciju un statusu. Protams, var izmantot arī elektronisko vai parasto pasta adresi, kas ir norādīta sadaļā "Kontakti". Regulāro preču pasūtījumu sūtīšanas nosacījumi ir atrodami: http://www.helvetia.lv/regularie-sutijumi.
5.11. Lai izvairītos no pārpratumiem, tiek noteikts, ka šo KN 5.9. punkts ir noteicošāks nekā šo KN 6.7. punkts.
VI. ATBILDĪBA PAR DEFEKTIEM
6.1. Pārdevējs garantē pircējam, ka precēm saņemšanas brīdī nav defektu. Jo īpaši pārdevējs garantē, ka brīdī, kad pircējs saņem preces:
a) tām ir īpašības, par kurām puses ir vienojušās, bet, ja šādas vienošanās nav bijis, īpašības, ko izplatītājs vai ražotājs ir aprakstījis vai kuras pircējs sagaida, ņemot vērā preču īpašības un pamatojoties uz pieejamo reklāmu;
b) tās ir paredzētas izmantošanas nolūkam, kuru norāda pārdevējs vai kuram šāda veida preces parasti izmanto;
c) tās atbilst kvalitātei vai paraugam, vai demonstrējumam, ja kvalitāte, paraugs vai demonstrējums tika noteikts līgumā;
d) tās ir atbilstošā daudzumā, mērvienībās, svarā, un
e) preces atbilst tiesību aktu prasībām.
6.2. Pircēja tiesību iesniegt pretenziju pamatā ir defekts, kas ir precēm to nodošanas brīdī pircējam vai arī kas parādās vēlāk. Pircējam ir tiesības iesniegt pretenziju arī par vēlāku defektu, ko izraisīja pārdevējs, neievērojot savus pienākumus. Ja defekts parādās sešu mēnešu laikā pēc preču saņemšanas, tiek uzskatīts, ka preces bija bojātas jau saņemšanas laikā.
6.3. Ja neatbilstīgā pasūtījuma izpilde būtiski pārkāpj līgumu, pircējam ir tiesības:
a) uz defekta novēršanu, saņemot jaunas preces bez defekta vai saņemot trūkstošās preces;
b) uz defekta novēršanu, salabojot preces;
c) saņemt atbilstīgu atlaidi no pirkuma cenas, vai
d) izbeigt šo līgumu.
6.4. Pircējs informē pārdevēju par savu izvēli, iesniedzot paziņojumu par defektu vai, lieki nevilcinoties, pēc paziņošanas par defektu. Pircējs nevar mainīt šo izvēli bez pārdevēja piekrišanas. Šo punktu nepiemēro, ja pircējs izvēlējās tādu preču remontu, kuras nav iespējams salabot. Ja pārdevējs nenovērš bojājumus saprātīgā termiņā vai arī paziņo pircējam, ka nevar novērst defektus, pircējs var defekta novēršanas vietā pieprasīt saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas vai arī izbeigt līgumu. Ja pircējs neizvēlēsies savas tiesības savlaikus, tam ir tiesības saskaņā ar 6.5. punktu.
6.5. Ja neatbilstīga pasūtījuma izpilde ir nebūtisks līguma pārkāpums, pircējam ir tiesības uz defektu novēršanu vai saņemt saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas. Kamēr pircējs nepieprasīs tiesības uz atlaidi no pirkuma cenas vai neizbeigs līgumu, pārdevējs var piegādāt trūkstošo preci vai novērst juridisku nepilnību. Citus trūkumus pārdevējs var novērst pēc saviem ieskatiem, salabojot preces vai piegādājot jaunas; šī izvēle nedrīkst radīt pircējam pārmērīgas izmaksas. Ja pārdevējs nenovērsīs preču defektu laikus vai arī atteiksies šo defektu novērst, pircējs var pieprasīt atlaidi no pirkuma cenas vai izbeigt līgumu. Pircējs nedrīkst mainīt šo izvēli bez pārdevēja piekrišanas.
6.6. Jaunu preču piegādes gadījumā pircējs atdod sākotnēji piegādātās preces pārdevējam par viņa līdzekļiem, ja vien puses nav vienojušās citādi.
6.7. Pircējs nevar izbeigt līgumu vai pieprasīt jaunu preču piegādi, ja tas nevar atdot preces tādā stāvoklī, kādā tās saņēma. Tas neattiecas:
a) ja radās statusa izmaiņas pārbaudes rezultātā, nosakot preču defektu;
b) ja pircējs izmantoja preces pirms defekta parādīšanās;
c) ja pircējs neizraisīja preču atdošanas nemainītā stāvoklī neiespējamību savas darbības vai bezdarbības dēļ, vai;
d) ja pircējs pārdeva preces vēl pirms defekta parādīšanās, ja tās tika nolietotas vai mainītas normālas lietošanas laikā; ja tā ir noticis tikai daļēji, pircējs atdod pārdevējam to, ko var atdot, un nodrošina pārdevējam kompensāciju tādā apmērā, par kuru guvis labumu preču izmantošanas laikā.
6.8. Ja precēm nav 6.1. pantā minēto īpašību, pircējs var pieprasīt jaunu preču piegādi bez bojājumiem, ja vien tas nav nesamērīgi, ņemot vērā defektu, taču, ja defekts ietekmē tikai preču komponentu, pircējs var pieprasīt tikai preču komponenta maiņu. Ja tas nav iespējams, pircējs var izbeigt līgumu. Tomēr, ja tas ir nesamērīgi, ņemot vērā defektu, jo īpaši, ja defektu var novērst bez nepamatotas kavēšanās, pircējam ir tiesības uz defekta bezmaksas novēršanu.
6.9. Pircējam ir tiesības uz jaunu preču piegādi vai komponenta nomaiņu, ja defekts ir novēršams, ja preces nevar pienācīgi izmantot defekta atkārtotas rašanās dēļ pēc remonta vai lielāka defektu skaita gadījumā. Šajā gadījumā pircējam ir tiesības izbeigt līgumu.
6.10. Ja pircējs neizbeidz līgumu vai neīstenot tiesības saņemt jaunas preces bez defekta, nomainīt preču komponentu vai salabot preces, tas var pieprasīt saprātīgu atlaidi. Pircējam ir tiesības uz saprātīgu atlaidi arī tad, ja pārdevējs nevar piegādāt jaunas preces bez defekta, nomainīt preču komponentu vai salabot preces, kā arī gadījumā, ja pārdevējs nenodrošina remontu saprātīgā termiņā vai arī ja vienošanās par remontu izraisa ievērojamus sarežģījumus.
6.11. Pircējam ir tiesības īstenot tiesības saistībā ar defektu, kas var rasties precēm, divdesmit četru mēnešu laikā pēc to saņemšanas. Ja uz pārdodamajām precēm, to iepakojuma, instrukcijas, kas pievienota precēm, vai reklāmas materiāliem saskaņā ar citiem tiesību aktiem ir norādīts termiņš, kura laikā preces var izmantot, tiek uzskatīts, ka preces varēs noteiktu laiku izmantot normāliem lietošanas mērķim vai ka tās saglabās savas īpašības (kvalitātes garantija).
6.12. Garantijas laiks sākas no preču nodošanas pircējam. Ja preces tiek nosūtītas saskaņā ar pirkuma līgumu, garantijas laiks sākas no preču piegādes pasūtījumā norādītajā vietā.
6.13. Ja pircējs preču pieņemšanas laikā atklās defektus, tam par to vienmēr nekavējoties rakstveidā jāinformē pārdevējs ierakstītā vēstulē vai elektroniski uz pārdevēja e-pasta adresi ne vēlāk kā 3 dienu laikā pēc preču saņemšanas.
6.14. Pēc pircēja pieprasījuma pārdevējs rakstveidā apstiprina, cik lielā apjomā un cik ilgi būs spēkā viņa pienākumi neatbilstīgas pasūtījuma izpildes gadījumā. Apstiprinājumā jānorāda arī vārds, adrese un identifikācijas dati vai cita informācija, kas nepieciešama, lai viņu identificētu. Ja pircējs izmanto savas tiesības, kas izriet no neatbilstīgas pasūtījuma izpildes, otra puse viņam rakstveidā apstiprina, kad tiesības tika piemērotas, kā arī remonta izpildi un tā ilgumu.
6.15. Atdodot pasūtījumu, preces vienmēr pienācīgi un pareizi jāiesaiņo. Ja, sūtot preces atpakaļ, tām tiek nodarīts kaitējums, pārdevējam ir tiesības neatzīt pretenziju pilnā apmērā.
6.16. Par pretenzijas izskatīšanu pircēju informē elektroniski, telefoniski vai rakstveidā 30 dienu laikā pēc tās saņemšanas.
VII. PERSONAS DATU AIZSARDZĪBA
7.1. Pamatojoties uz preču pasūtījumu, pircējs nodod pārdevējam savus personas datus apstrādei. Detalizētu informāciju par personas datu aizsardzību un apstrādi var atrast mūsu Personas datu apstrādes politikas dokumentā, ar kuru varat iepazīties šeit>>
7.2. Pārdevējs savā tīmekļa vietnē izmanto tā sauktos sīkfailus, kas ir nelieli teksta faili, kurus jūsu apmeklētā vietne saglabā pircēja datorā. Vietne izmanto sīkdatnes, lai lietotāji varētu efektīvi pārvietoties un veikt noteiktas funkcijas. Sīkdatnes, kas nepieciešamas vietnes pareizai darbībai (tā sauktās nepieciešamās sīkdatnes), var tikt iestatītas bez pircēja atļaujas. Attiecībā uz citām sīkdatnēm pircējs var mums dot piekrišanu to lietošanai. Doto piekrišanu var atsaukt no galvenās lapas kājenes uz saites "Sīkfailu iestatījumi". Informāciju par personas datu apstrādi, Jūsu tiesībām un mūsu kontaktinformāciju var atrast mūsu Personas datu apstrādes politikā, skatiet atsauci iepriekš.
VIII. ĀRPUSTIESAS STRĪDU IZŠĶIRŠANA
8.1. Katram pircējam (patērētājam) ir tiesības uz ārpustiesas strīdu (turpmāk tekstā – "strīds"), kas izriet no pirkuma līgumu, kurš noslēgts ar pārdevēju, izšķiršanu
8.2. Kompetentā strīdu izšķiršanas iestāde ir Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk tekstā – "PTAC"). PTAC tīmekļa vietne: www.ptac.gov.lv. Strīdu izšķiršanas tiešsaistes platformu http://ec.europa.eu/consumers/odr var izmantot, lai risinātu tādus strīdus starp pārdevēju un pircēju, kas izriet no pirkuma līguma.
Pirms ārpustiesas strīdu izšķiršanas mehānismu izmantošanas pircējam iesaka vispirms vērsties pie pārdevēja (kontaktinformācija), lai atrisinātu radušos situāciju, vai – neapmierinātības ar risinājumu gadījumā – sazināties ar uzņēmuma ombudu (ombudsman@helvetia-dm.com).
8.3. Ārpustiesas strīdu izšķiršana tiek uzsākta saskaņā ar klienta prasību, kas klientam ir jāiesniedz ne vēlāk kā 1 gada laikā pēc datuma, kad tas pirmo reizi izmantoja tiesības, kas ir strīda priekšmets.
8.4. Papildu informācija par strīdu izšķiršanu un tās veidiem ir izklāstīta Patērētāju tiesību aizsardzības likumā.
IX. BEIGU NOTEIKUMI
9.1. Šie KN stājas spēkā un ir derīgi no 26.09.2023.
9.2. Pārdevējs patur tiesības mainīt un papildināt šos komercnoteikumus. Komercnoteikumu izmaiņas un papildinājumi neattiecas uz iepriekš noslēgtiem pirkuma līgumiem.